Reklamasjon
Viktig å huske:
- Reklamasjon dekker produksjonsfeil og ikke normal slitasje eller skader som er selvforskyldt.
Eksempel: Reklamasjon dekker ikke skader på en pedal etter velt, men kan dekke en pedalaksling som brekker uten forvarsel ved normal bruk.
- Etter en skade har oppstått må du kontakte oss innen rimelig tid og senest 2 måneder etter skaden har oppstått.
- Normal reklamasjonstid i Norge er 2 år på de fleste ting, eller 5 år på ting som er ment å vare lenger enn 2 år under normal bruk.
Våre elsykler er laget for å vare. Vi tilbyr derfor hele 10 års garanti på ramme* og 5 års reklamasjonsrett på sykkelen som helhet. Dette gjenspeiler vår tillit til produktets holdbarhet. Likevel er en elsykkel satt sammen av deler med forskjellig forventet levetid, og en del av disse er å anse som slitedeler som må skiftes ved jevne mellomrom, avhengig av bruk. Følg derfor vår guide for bruk og vedlikehold av elsykkel for å forsikre deg om at din elsykkel varer så lenge som mulig.
Husk at riktig vedlikehold og bruk er avgjørende for produktets levetid. Feil som skyldes klare brukerfeil og andre lignende forhold, dekkes ikke av vår garanti og vil normalt heller ikke gi grunnlag for kostnadsdekning ved reklamasjon. Manglende vedlikehold sammen med feil bruk er blant de vanligste årsakene til at en elsykkel blir ødelagt. Vi anbefaler alltid våre kunder å følge våre vedlikeholds- og brukerveiledning da riktig vedlikehold kan være av stor betydning for en eventuell reklamasjonssak.
Alt ettermontert utstyr for å endre sykkelens egenskaper/ytelse (f.eks bokser for å fjerne hastighetssperre), er å anse som utover normal forventet bruk.
Der kjøperen har kjøpt sykkelen hovedsakelig for å bruke den i næringsvirksomhet, som for eksempel daglig matlevering (f.eks. gjennom Foodora, Wolt, etc.), vil ikke forbrukerkjøpsloven være gjeldende. Rettigheter og plikter vil da reguleres av kjøpsloven. Syklene er designet for normal privat bruk, og slik intensiv bruk vil akselerere slitasje og potensielt forårsake feil/skader som ikke dekkes av reklamasjonsretten. Vi fraråder kommersiell bruk av våre produkter.
Reklamasjonsforespørsler kan du sende til oss på service@e-wheels.no. Normal behandlingstid på reklamasjonssøknader er 1-4 arbeidsdager, men i høysesong er det noe lenger svartid. Så fort vi får tatt en titt på saken din vil vi kontakte deg med mer informasjon om hva som skjer videre.
*Gjelder kun for varer merket med "Momas rammegaranti"